Page 5 - AFYONKARAHİSAR
P. 5

ATSO
            EKONOMİK VERİLER; GÜVEN ENDEKSLERİ


            EKONOMİK GÜVEN ENDEKSİ, NİSAN 2018
            Ekonomik güven endeksi 98,3 oldu
            Ekonomik güven endeksi Nisan ayında bir önceki aya göre %2 oranında azalarak 100,2 değerinden 98,3 değerine düştü.
            Ekonomik güven endeksindeki düşüş, reel kesim (imalat sanayi), hizmet, perakende ticaret ve inşaat sektörü güven
            endekslerindeki düşüşlerden kaynaklandı.
            Nisan ayında reel kesim (imalat sanayi) güven endeksi 106,8 değerine, hizmet sektörü güven endeksi 97,1 değerine,
            perakende ticaret sektörü güven endeksi 100,3 değerine ve inşaat sektörü güven endeksi 78,8 değerine geriledi. Nisan
            ayında tüketici güven endeksi ise 71,9 değerine yükseldi.
            NOT: TÜİK bazı endeksleri revize ettiği için eski sayılardaki verilerde farklılar ortaya çıkabilmektedir.

                                  EKONOMİK GÜVEN ENDEKSİ, ALT KALEMLERİ VE DEĞİŞİM ORANLARI
                                                            Endeks              Bir önceki aya göre değişim oranı (%)
                          Endeks Adı
                                                    Mart 2018     Nisan 2018       Mart 2018        Nisan 2018
             Ekonomik güven endeksi                   100,2          98,3             -2,6             -2,0
             Tüketici güven endeksi                   71,3           71,9             -1-3             0,8
             Reel kesim güven endeksi                 109,5          106,8            -1,2             -2,5
             Hizmet sektörü güven endeksi             99,1           97,1             -1,6             -2,0
             Perakende ticaret sektörü güven endeksi   102,6         100,3            -1,9             -2,3
             İnşaat sektörü güven endeksi             78,9           78,8             -5,9             0,1

            AÇIKLAMALAR: Ekonomik güven endeksi, tüketici ve üreticilerin genel ekonomik duruma ilişkin değerlendirme, beklenti ve eğilimlerini özetleyen bir bileşik endekstir. Endeks,
            tüketici güven endeksi ve mevsim etkilerinden arındırılmış reel kesim (imalat sanayi), hizmet, perakende ticaret ve inşaat sektörleri güven endekslerinin alt endekslerinin ağırlık
            andırılarak birleştirilmesinden oluşmaktadır. Ekonomik güven endeksi hesaplamasında, her bir sektörün ağırlığı o sektörün normalleştirilmiş alt endekslerine eşit dağıtılarak
            uygulanmakta, güven endekslerine doğrudan uygulanmamaktadır. Bu kapsamda tüketici (4), reel kesim (8), hizmet (3), perakende ticaret (3) ve inşaat (2) sektörlerine ait 20 alt
            endeks  hesaplamada  kullanılmaktadır.  Ekonomik  güven  endeksinin  hesaplamasında  kullanılan  alt  endeksler  her  ayın  ilk  iki  haftasında  derlenen  veriler  kullanılarak
            hesaplanmaktadır. Ekonomik güven endeksinin 100’den büyük olması genel ekonomik duruma ilişkin iyimserliği, 100’den küçük olması ise genel ekonomik duruma ilişkin
            kötümserliği göstermektedir.
            TÜKETİCİ GÜVEN ENDEKSİ, NİSAN 2018
            Tüketici güven endeksi 71,9 oldu
            Türkiye İstatistik Kurumu ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası işbirliği ile yürütülen tüketici eğilim anketi sonuçlarından
            hesaplanan tüketici güven endeksi, Nisan ayında bir önceki aya göre %0,8 oranında arttı; Mart ayında 71,3 olan endeks Nisan
            ayında 71,9 oldu.
            Hanenin maddi durum beklentisi endeksi 90,2 oldu
            Hanenin maddi durum beklentisi endeksi bir önceki aya göre %0,5 oranında azalarak Nisan ayında 90,2 oldu. Bu azalış,
            gelecek 12 aylık dönemde hanenin maddi durumunun daha iyi olacağını bekleyenlerin azalmasından kaynaklandı.
            Genel ekonomik durum beklentisi endeksi 94,7 oldu
            Genel ekonomik durum beklentisi endeksi Mart ayında 95,1 iken, Nisan ayında %0,4 oranında azalarak 94,7 değerine düştü.
            Bu düşüş, gelecek 12 aylık dönemde genel ekonomik durumun daha kötü olacağı yönünde beklentisi olan tüketicilerin bir
            önceki aya göre artmasından kaynaklandı.

                                                             5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10